Subscribe RSS

Ik heb voor mijn moeder een lekkere en verzorgende bodywash gemaakt. Dit was niet makkelijk, want ze wilde twee tegenstrijdige dingen. Het moet natuurlijk schoonmaken, maar mag de huid niet uitdrogen. Na wat research te hebben gedaan kwam ik uiteindelijk terecht bij een paar nuttige recepten die ik heb getweakt.

Fase 1 (aubain marie smelten en 20 minuten op 70graden Celsius houden)
20 gr sci
30 gr cocamidopropyl betaine
10 gr sls
15 gr disodium laureth sulfosuccinate

Fase 2 (aubain marie verwarmen en ook 20 minuten op 70graden Celsius houden)
74 gr water
20 gr aloe vera

Voeg fase 2 bij fase 1 en roer goed zonder schuim te maken.

Fase 3 (samen voegen en bij mengsel voegen)
6 gr glycerine
6 gr btms 50
4 gr hydrolyzed silk proteine
1 gr hydrolyzed wheat proteine

Fase 4 (samen voegen en goed mengen. Daarna bij mengsel voegen)
8 gr grape oil
6 gr polysorbate 80

Mengsel laten afkoelen tot 45 graden Celsius en koude fase toevoegen.

Koude fase
4 gr panthenol
2 gr fragrance (frangipane)
2 gr preservative

Ik ben benieuwd wat ze hiervan vind. Hij ruikt in ieder geval lekker en maakt de huid lekker zacht.

************************************************

My mum asked me for a nice body wash that had to clean and moisturise her skin. Nice idea, but not easy to accomplish. After doing some research I came up with the recipe above.
It seems like a very nice one, so I am curious what she thinks of it.

Category: | 0 Comments

0 comments to “Bodywash”

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...